1.14
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[editar]1.14

Nombre oficial |
Village and Pillage
|
---|---|
Fecha planeada de lanzamiento |
23 de abril de 2019
|
Versiones en desarrollo |
Snapshots
Extension:DynamicPageList (DPL), version 3.3.3: Warning: No results. Pre-lanzamientos Extension:DynamicPageList (DPL), version 3.3.3: Warning: No results. |
Otras ediciones de 1.14 |
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◄◄ 1.13
◄ 1.13.2
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Este artículo trata sobre la edición para java. Para otras ediciones, véase Historial de versiones (desambiguación).
Esta centrada principalmente en las aldeas, agregando un nuevo subconjunto de saqueadores llamados pillagers. Se ha rediseñando la arquitectura de la aldea para que coincida con el bioma en el que se encuentra.
Esta actualización también introdujo muchos bloques y mobs nuevos, renovó el sistema de elaboración moviendo algunas funcionalidades a diferentes bloques, actualizó el bioma taiga con zorros y bayas dulces, y agregó un nuevo bioma de la selva de bambú junto con el bambú y los pandas.
Sumario
- 1 Adiciones
- 2 Bloques
- 3 Bambú
- 4 Barril
- 5 Campana
- 6 Alto horno
- 7 Mesa de cartografía, Mesa de flechas, Mesa de Herrería, Corta Piedras
- 8 Flores
- 9 Piedra de afilar
- 10 Bloque de rompecabezas
- 11 Linterna
- 12 Atril
- 13 Telar
- 14 Andamio
- 15 Señales
- 16 Losa
- 17 Ahumador
- 18 Arbusto de bayas dulces
- 19 Muro
- 20 Artículos
- 21 Patrones de banner
- 22 Ballesta
- 23 Tinte
- 24 Huevos de Spawn
- 25 Guiso sospechoso
- 26 Bayas dulces
- 27 Criaturas
- 28 Gatos
- 29 Bestia Illager
- 30 Panda
- 31 World generation
- 32 Gameplay
- 33 Command format
- 34 General
- 35 Changes
- 35.1 Blocks
- 35.2 Items
- 35.3 Mobs
- 35.4 Non-mob entities
- 35.5 World generation
- 35.6 Gameplay
- 35.7 Command format
- 35.8 General
- 36 Planned additions
- 36.1 Blocks
- 36.2 Mobs
- 37 Planned changes
- 37.1 Mobs
- 37.2 General
- 38 Unconfirmed features
- 39 Fixes
- 40 Gallery
- 40.1 MINECON Earth 2018
- 40.2 Additions
- 41 References
Adiciones
Bloques
Bambú
- Se pueden encontrar dispersos alrededor de junglas y en grandes grupos en selvas de bambú.
- Se puede encontrar en naufragios y templo de la junglas .
- Soltado por pandas cuando muere, o puede obtenerse cuando fishing en biomas de jungla .
- Se puede cultivar y crecer hasta 12–16 bloques de altura.
- Crece 1–2 bloques más cuando se usa harina de hueso.
- Se rompe instantáneamente usando una espada .
- Puede ser comido por pandas, usado como combustible (cuatro bambúes pueden fundir un objeto), o plantado dentro de una maceta.
- Se puede utilizar para fabricar palos o andamio.
Barril
- Actúa como una unidad de almacenamiento, con el inventario de un cofre.
- Sin embargo, a diferencia de un cofre, funciona en espacios reducidos y puede abrirse incluso con un bloque sólido sobre ellos.
- Se puede hacer con 6 tablas de madera y 2 escalones de madera.
- Se generan en pueblos en las casas de pescadores.
- Puede llenarse con cuentagotas y rellenarse y vaciarse con tolvas.
- Actualmente no interactuan con comparadores.
Campana
- Reproduce una animación y un sonido cuando se hace clic derecho..
- En función de la posición y la orientación del jugador, las campanas solo pueden golpearse en ciertas direcciones y solo girarán en ese eje. Por ejemplo, si el jugador está parado al norte de una campana y toca la campana, girará hacia el norte / sur.
- Se genera en los centros de las aldeas.
- Golpear una campana durante una redada aplica el efecto de resplandor a los saqueadores dentro de los 32 bloques de la misma.
Alto horno
- Nueva horno que permite la fundición de minerales y la fusión de metales más rápido que el tradicional horno.
- Dos veces más rápido que un horno normal, pero solo da la mitad de la experiencia.
- Solo se pueden fundir minerales y fundir metales.
- Se puede fabricar utilizando 3 piedras lisas, 1 horno y 5 lingotes de hierro.
- Generar en pueblo casas de armeros.
- Tiene soporte para las entradas y salidas tolva y cuentagotas.
Mesa de cartografía, Mesa de flechas, Mesa de Herrería, Corta Piedras
- Actualmente no tienen funcionalidad.
- Se generan en las aldeas, en: casas de cartógrafo, casas de arquero, casas de herreros de herramientas y casas de albañil, respectivamente.
Flores
- Añadido aciano.
- Puede ser elaborado en tinte azul.
- Aparece en biomas de llanuras.
- Añadido lirio del valle.
- Puede ser elaborado en tinte blanco.
- Aparece en biomas de bosque.
- Añadido se marchita.
- Puede ser elaborado en tinte negro.
- Inflige 1 segundo de Efecto de estado de marchitador al jugador y mob a su alrededor, cuando se encuentra en una dificultad que no sea pacífica.
- Es eliminado / plantado de cualquier grupo no muerto viviente que muere el marchitar.
Piedra de afilar
- Se puede fabricar con palos, una losa de piedra y tablas.
- Se Generar en la aldea de armeros.
- Tiene una GUI con 2 ranuras de entrada y 1 ranura de salida.
- Elimina cualquier encantamiento que no sea de maldición de un objeto.
- Devuelve al jugador experiencia por cada encantamiento eliminado.
- Arma, herramienta, armadura y libro encantado pueden tener sus encantamientos eliminados dentro de este bloque.
- Puede reparar artículos combinándolos juntos.
- Tiene una resistencia a la explosión muy alta, similar a la obsidiana.
- Se puede colocar en la parte superior, inferior o lateral de un bloque.
Bloque de rompecabezas
- Un bloque técnico.
- No se puede obtener en supervivencia o en inventario creativo.
- Solo se puede obtener usando comando.
- Es un bloque de 'unión' que permitirá al jugador construir estructuras a partir de plantillas más pequeñas.
- grupo objetivo
- Se refiere a un conjunto de elementos desde donde el bloque de rompecabezas puede dibujar elementos (es decir, la siguiente plantilla a colocar).
- Tipo de accesorio
- Se refiere al "nombre" del bloque de rompecabezas. Los bloques de rompecabezas solo pueden conectarse a otros bloques de rompecabezas con el mismo "nombre" (tipo de archivo adjunto).
- Conviértete en
- El estado de bloques en el que se bloqueará el rompecabezas se convertirá en una vez que se coloque la función completa.
- grupo objetivo
Linterna
- Nueva fuente de luz.
- Una característica originalmente planeada para el Alpha Actualización de Halloween.
- Notch había dicho previamente que las linternas no se agregarían a Minecraft .
- Hecho a mano con 8 pepita de hierro s que rodea 1 antorcha.
- Generar en nevado pueblo s.
- Se puede colocar colgando debajo o encima de un bloque.
- Da un poco más de luz que una antorcha.
Atril
- Fue una idea originalmente desechada de 2012.
- Permite que múltiples jugadores lean un libro al mismo tiempo.
- Único modelo basado en el diseño desechado.
- Actualmente no tienen funcionalidad.
- Se genera en aldea donde esta el bibliotecario.
- Tener un marcador de posición bloque asociado de entidad.
- Tener un campo Plantilla:Code que contenga el elemento book que se mostrará, que actualmente no se puede configurar y no se escribe en la entidad de bloque.
Telar
- Se puede diseñar con 2 cadenas encima de 2 tablas.
- Se genera en elpueblo, en las casas de pastores.
- Manera más fácil de aplicar patrones a las pancartas: el propósito es colorear y diseñar pancartas, que se realizó anteriormente en la cuadrícula de elaboración.
- Tiene una ranura para un banner, un tinte y un patrón de banner.
- Los patrones genéricos ahora solo requieren 1 tinte.
- Se eliminaron las recetas de banner existentes.
- Ahora se pueden crear patrones de banner especiales en un nuevo elemento, patrones de banner.
- Estos patrones, no consumen el elemento del patrón, cuando se usan en el telar.
- Los patrones de banner disponibles se muestran como una lista.
Andamio
- Un nuevo bloque que se puede escalar rápidamente y que puede ser creado usando Bambú e Hilo.
- El jugador puede construir una columna de andamios simplemente presionando use en la cara superior de un bloque de andamios.
- Toda la estructura se rompe cuando se rompe la parte inferior del bloque.
- El jugador puede subir un bloque saltando y bajar presionando agacharse.
- El jugador puede infiltrarse presionando agacharse cuando no hay otro andamio a continuación.
- La parte inferior y los lados solo tienen detección de colisión, de colocación, en los puntales del bambú.
- Se pueden colocar a 6 bloques de su base de apoyo sin caerse.
Señales
- Se agregaron letreros de abeto, abedul, acacia, jungla y roble oscuro: los letreros ahora vienen en diferentes tipos de madera.
- El color del texto de la muestra ahora se puede cambiar haciendo clic derecho en ellos con cualquiera de los 16 tintes.
Losa
- Piedra agregada, andesita, andesita pulida, diorita, diorita pulida, granito, granito pulido, ladrillo de piedra musgo, adoquines de musgo, piedra arenisca suave, piedra arenisca roja suave, cuarzo liso, ladrillo rojo inferior y losas de ladrillo de piedra.
Ahumador
- Nueva actualización del horno, que permite cocinar alimentos más rápido que el horno tradicional.
- Dos veces más rápido que un horno normal, pero solo da la mitad de la experiencia.
- Solo se puede cocinar comida.
- Puede ser elaborado usando 4 troncos y 1 horno.
- Se generar en el pueblo, en carnicerías.
- Tiene soporte para las entradas y salidas, tolva y cuentagotas.
Arbusto de bayas dulces
- Se encuentra comúnmente en los biomas
Taiga,
Taiga Hills, y
Taiga Mountains. - Rara vez se encuentra en los biomas
Snowy Taiga,
Snowy Taiga Hills y
Snowy Taiga Mountains. - Se puede plantar a partir de bayas dulces.
- Tiene 4 etapas de crecimiento: 'retoño', 'no bayas', 'algunas bayas' y 'bayas completas'.
- Tendras 1-2 bayas en la etapa más joven, 2-3 en la etapa de crecimiento completo.
- Se cosechan con un clic derecho.
- Soporte de uso de bonemeal.
- Ralentizan el movimiento de todas las criaturas en todas las etapas de crecimiento.
- Cualquier criatura puede permanecer dentro de ellos, pero inflige daño similar a un cactus si la criatura no se queda quieta, siempre que el arbusto haya crecido más allá de la etapa de "retoño".
Muro
- Ladrillo agregado: andesita, diorita, granito, prismarino, ladrillo de piedra, ladrillo de piedra musgo, piedra arenisca, piedra arenisca roja, ladrillo inferior, ladrillo rojo inferior y paredes de ladrillo de piedra.
Artículos
Patrones de banner
Elaborado con papel y sus artículos asociados.- Por ejemplo, Manzana dorada encantada es el elemento asociado para el patrón de banner "Cosa".
Ballesta
- Hecho de cuerda, lingote de hierro, palo, y un Gancho de Hilo.
- Se puede usar como arma similar al arco.
- Un poco más de alcance, pero tarda más en cargar.
- Al mantener presionado clic derecho carga el proyectil y dando clic derecho de nuevo lo dispara.
- La carga se guarda en inventario, se puede usar más adelante.
- Puede disparar cohete de fuego artificial sosteniendo la ballesta en una mano y los fuegos artificiales en la otra.
- Se puede encantar con los nuevos encantamientos:
- Disparo múltiple
- Dispara tres flechas a la vez en diferentes direcciones; No es compatible con Perforacion.
- Carga rapida
- Aumenta la velocidad de recarga. 3 niveles; 0.25 segundos más rápido en cada nivel.
- Perforacion
- Los proyectiles perforan a través de las criaturas. 4 niveles; No es compatible con Multishot.
- Disparo múltiple
- Sus flechas hacen daño desde 6 (
) a 11 (
).
Tinte
- Añadido: tinte azul, tinte marrón, tinte negro y tinte blanco.
- Separados: harina de huesos, saco de tinta, granos de cacao y lapislázuli en sus propios artículo: ya no se pueden usar para teñir directamente.
- Nuevos tintes elaborados a partir de los respectivos ingredientes.
Huevos de Spawn
- Spawn de Gato
- Spawn de Illager bestia
- Spawn de Panda
- Spawn de Saqueador
Guiso sospechoso
- Se encuentra en naufragios, en los suministro, cofre.
- Puede ser elaborado con un hongo rojo y marrón, un tazón y cualquier flor.
- No se puede obtener en el inventario creativo.
- Restaura 6 (
) y 7.2 puntos de saturacion, y proporciona aproximadamente 5 segundos de efecto de estado.
- El efecto dado al comer depende de la flor que se use, al igual que la duración exacta del efecto.
- Margarita de ojo de buey da Regeneración.
- Florecimiento de maíz da Impulso de salto.
- Lirio de los valles da Veneno.
- Rosa marchita da Marchitar.
- Tulipán da Debilidad.
- Azure Bluet da Ceguera.
- Allium da Resistencia al fuego.
- Orquídea azul da Saturación.
- Amapola da Velocidad.
- Diente de león da Saturación.
- El efecto dado al comer depende de la flor que se use, al igual que la duración exacta del efecto.
Bayas dulces
Criaturas
Gatos
- Tiene 10 (
) salud.
- Suelta 0–2 de Hilo.
- Normalmente se encuentra vagando por aldeas como perros callejeros.
- Los gatos negros pueden aparecer en chozas de brujas.
- Los gatos indómitos pueden desaparecer.
- Tiene 8 nuevas pieles, una elegida por la comunidad.
- Los gatos domesticados dormirán o se sentarán en el propietario si se van a dormir en una cama.
- Cuando el propietario se despierta de la cama, el propietario recibirá un regalo, basado en una mesa de botín.
- Los posibles regalos son:
Hilo,
Pollo crudo,
Pluma,
Piel de conejo,
Pata de conejo,
Carne podrida o
Membrana Fantasma.
- Asusta los fantasma, y silbará a ellos.
- Los collares de gato ahora pueden ser decorados con tinte.
Bestia Illager
- Tiene Plantilla:Health vida.
- Tiene un 100% de resistencia contra golpes cuando se golpea.
- Destruye cultivos y hojas.
- Ataca a los aldeanos.
- Suelta una montura cuando muere (el 100% del tiempo, no se ve afectado por Saqueo).
- Su nombre sigue siendo un trabajo en progreso.
Panda
- Tiene Plantilla:Health vida. Plantilla:Health salud para pandas débiles.
- Te da 1 bambú cuando muere (no se ve afectado por Saqueo).
- Suelen ser pasivos.
- Aparecen en bosques de bambú dentro de la jungla.
- Buscará bambú y Tarta Objeto y los comerá.
- Tienen diferentes personalidades y rasgos.
- Pueden ser normales, agresivos, perezosos, débiles, preocupados o juguetones (definidos por dos etiquetas NBT, HiddenGene y MainGene).
- Tienen una rara variante blanca y marrón (tanto el gen principal como el gen oculto tienen que ser marrones para que un panda aparezca marrón).
- Sus emociones se pueden leer en sus caras.
- Crías.
- Los pandas bebés a veces estornudan, haciendo saltar a los pandas cercanos: cuando estornudan, tienen la oportunidad de dejar caer una bola de Slime.
- Las variantes son heredadas por un sistema especial de herencia panda.
- A veces rodar y sentarse sobre las patas traseras.
- Cuando se golpea, los aldeanos cercanos mostrarán las partículas de aldeano enojado.
- Pillagers
- They are hostile mobs, considered a subset of illagers.
- Have Plantilla:Health health.
- They wield crossbows.
- Drop their crossbows when killed (affected by Looting).
- They will raid, or take over, villages, killing villagers.
- They cannot wear armor of any type.
- Villagers
- Added Mason profession.
- Currently has no trades.
World generation
- Bamboo forests
- Pillager outposts
- Are structures related to pillagers, separate from illager patrols.
- Spawn pillagers. Patrol leaders can spawn at outposts.
- They have loot chests at the top, and minor structures around the main tower.
- Can be found in any biome a village can be generated in.
- Use the jigsaw block for generation.
- Villages
- Added
Snowy Tundra villages.
Gameplay
- Illager patrols
- Spawn in the world as a pack of 5 mobs consisting of pillagers or vindicators.
- Spawn in all variations of the plains, taiga, desert and savanna biomes, on top of grass or sand blocks.
- An illager banner can be found on the patrol leader's head.
- Pillagers will attack and pillage villages, trampling crops and killing villagers.
- Players who kill the leader will have the Bad Omen status effect inflicted upon them.
- Illager Raids
- Triggered when a player inflicted with the Bad Omen effect enters a village.
- Max Bad Omen level for a maximum-strength raid is 5.
- Kill leaders to increase Bad Omen level.
- Patrol leaders give 1–3 Bad Omen levels when killed. Pillager outpost patrol leaders always give 1 level only.
- Pillagers, vindicators, evokers, witches and illager beasts can appear as part of the raids.
- Raid progress bar once a village has been entered is displayed like the ender dragon health bar, decreases on pillager kills.
- The raid boss bar slowly fills up when a raid is triggered or when a wave is cleared.
- Shows remaining mobs near the end.
- Mobs appear in waves, with two waves being added per level of the Bad Omen effect.
- Resource packs
- Added "Programmer Art – The classic look of Minecraft" to the resource pack menu.
- Status effects
Bad Omen- Acquired by killing an illager patrol leader (an illager wearing a banner on its head).
Command format
/loot
- General syntax:
/loot <target> <source>
.- Sources: Plantilla:Code for fishing, Plantilla:Code for loot chests, Plantilla:Code for entity drops, and Plantilla:Code for block drops.
- Sources:
- Plantilla:Cd
- Uses fishing context.
- Plantilla:Cd
- Uses loot chest context (can be also used for advancement awards and cat gifts).
- Plantilla:Cd
- Simulates entity drops.
- Plantilla:Cd
- Simulates block drops.
- Plantilla:Cd
- Targets:
- Plantilla:Code
- Drops in world.
- Plantilla:Code
- Works similar to
/replaceitem
. If Plantilla:Code is missing, command will try to place all returned items. If Plantilla:Code is higher than number of items, remaining slots will be cleared.
- Works similar to
- Plantilla:Code
- Replaces a range of slots.
- Plantilla:Code
- Replaces range of slots.
- Plantilla:Code
- Inserts items into player's inventory (similar to
/give
).
- Inserts items into player's inventory (similar to
- Plantilla:Code
- Inserts items into container (similar to ⇧ Shift+left-click).
- Plantilla:Code
- Schedules functions or tags to run in gametime ticks.
- Any tag / function can be scheduled only once.
- Calling for an already scheduled function / tag will replace the oldest record.
General
- Advancements
- Added 5 new advancements:
- Ol' Betsy – Shoot a crossbow.
- Who's the Pillager Now? – Give a pillager a taste of their own medicine.
- Two Birds, One Arrow – Kill two phantoms with a piercing arrow.
- Arbalistic – Kill five unique mobs with one crossbow arrow.
- A Complete Catalogue – Tame all cat variants.
- Death messages
- Added new death messages for when a player dies from moving through a sweet berry bush.
- Plantilla:Cd
- Plantilla:Cd
- Statistics
- New "Barrels opened" statistic.
Changes
Blocks
- Brewing stands
- Now generate in village temples.
- Carpets
- Can now be made by surrounding a non-white dye with white carpet.
- Chorus Flowers
- Dispensers
- Shears can now be dispensed and will shear sheep.
- Leaves
- Now drop 0–2
sticks.
- Nether Brick Fences
- Recipe changed to include nether brick items rather than just nether bricks blocks.
- Nether brick fences now require 4 nether brick blocks and 2 nether brick items.
- The old recipe is now used to craft nether brick walls
- Signs
- Renamed "Sign" to "Oak Sign".
- Crafting a sign now requires the same wood type instead of a random assortment.
- Right clicking on signs with dyes will now change the text color.
- Rewrote editing to be more intuitive:
- Movable cursor for free text editing.
- Selection support.
- Copy/paste support.
- Smooth Quartz, Smooth Sandstone, Smooth Red Sandstone and Smooth Stone
- Obtainable from smelting blocks of quartz, sandstone, red sandstone and stone, respectively.
- Smooth Stone Slab
- Stone slabs have been renamed to smooth stone slabs.
- Are now crafted with smooth stone instead of stone.
- Stained Glass Panes
- They can now be made by surrounding a dye with non-stained glass panes.
- Vines
- Can now be climbed without supporting blocks.
Items
- Beetroot Soup
- Recipe changed to be shapeless.
- Book and Quill
- Rewrote editing to be more intuitive:
- Movable cursor for free text editing.
- Selection support.
- Copy/paste support.
- Keyboard and Mouse handling.
- Improved page filling and line wrapping.
- Double-click to highlight a word, triple-click to highlight a page.
- Can now go up to 100 pages.
- Cocoa Beans
- Renamed to Cocoa.
- Dead bush
- Can now be used as fuel in a furnace.
- Dye
- Unified all dye names.
- Rose red, dandelion yellow, and cactus green have been renamed to red, yellow and green dye, respectively.
- Lapis lazuli, cocoa beans, bone meal and ink sac can no longer be used as dyes.
- Rabbit Stew
- Recipe changed to be shapeless.
Mobs
- Cats and ocelots
- Cats and ocelots are being split into two separate mobs.
- Cats are now able to spawn as strays in villages, which can be tamed.
- Ocelots can no longer be tamed; instead, they will trust the player, if fed salmon or cod.
- Creepers
- Can now drop music discs from strays, in addition to skeletons.
Archivo:All Professions In 18w50a.png
All plains biome variant professions corresponding to their different utility blocks.
Archivo:All Profession Levels.png
All five profession levels, indicated by the badges on their suits.
- Giants
- Now use zombie AI.
- Now have all NBT that zombies have.
- Illagers
- Legs are now slightly angled outward, resulting in some space between the legs.
- Now have loot tables.
- Phantoms
- Are now afraid of cats.
- Villagers
- Slightly modified trades of villagers.
- Villagers and zombie villagers now have seven skin types which correspond to the following biomes:
- Plains
- Desert
- Savanna
- Taiga
- Snowy tundra / snowy taiga
- Jungle
- Swamp
- Villagers now have five profession levels, showing how many trade
tiers they've unlocked by a badge of a varying material on their suit.
- The first trade tier is represented by a stone badge, the next iron, then gold, emerald and finally diamond.
- Some of the professions have less than five trade tiers in total.
- If a villager summoned by a command has a higher level than its natural highest level, its badge can still be seen, however the player wouldn't be able to interact with it.
- Cured zombie villagers will retain their trades when they are converted back into regular villagers.
- Vindicators
- Will now break down doors.
- Witches
- Are now neutral mobs. (Possibly unintentional, see MC-139991)
- Changed appearance (Unintentional).[3]
Non-mob entities
- Armor stand
- Now has a loot table.
Thrown Egg,
Thrown Ender Pearl,
Thrown Bottle o' Enchanting,
Eye of Ender,
Ghast fireball,
Blaze fireball (fire charge), and
Snowball
- Now have an optional Plantilla:Code tag that can specify a different item stack to render.
World generation
- New architecture.
- Village houses now have drastically different structures that depend on the biome and there are many more types.
- Use jigsaw blocks for generation.
- Added new structure and loot table files for the new village houses.
- Witch huts
- Now generate with a black cat.
Gameplay
- Lighting system
- Has been rewritten.
- Moved light storage from chunks to a separate structure.
- Moved light calculation from all over the code to a self-contained place.
- Moved light computation off the main thread on the server.
- Performance Improvements
- Fish (mob).
- Mobs that would spawn and then despawn from being too far away from the player the next tick no longer spawn.
- Redstone dust depowering performance increase.
Command format
- Advancements
- Entity type predicates now accept tags (Plantilla:Code).
- The damage source predicate now has option: Plantilla:Code.
- The entity predicate now accepts a flag field.
- Available tests: Plantilla:Code.
- Entity predicate now accepts Plantilla:Code field.
- This predicate can contain up to six fields: Plantilla:Code.
- If this predicate is non-null, test will fail for entities that have no equipment (i.e. not mobs, players or armor stands).
- Commands/NBT data
- Extended NBT path syntax.
- New chat component for displaying values from NBT.
- Block variant Plantilla:Code.
- The Plantilla:Code entry is exactly like it's used in commands, for example "15 16 17" means x=15, y=16 and z=17.
- Entity variant Plantilla:Code.
- If interpret is present and true, contents of selected tags will be interpreted as chat components.
- Block variant Plantilla:Code.
- Item lore tag now uses chat component syntax.
- Time arguments in
/time set <value>
,/time add <value>
and/schedule function
can now have units.- Plantilla:Code for ticks, Plantilla:Code for seconds, Plantilla:Code for days.
- Fractions are allowed as long as the result is integer (for example Plantilla:Code).
- Conditions
- Plantilla:Code
- Now uses same predicate syntax as advancements (like Plantilla:Code).
- Parameters are now described in Plantilla:Code field. If this field is an empty object, any entity is accepted (but still has to be present).
- Creative menu
- Creative menu search box now accepts tags (starting with #).
- Tooltip in creative search menu now lists item's tags.
- Loot tables
- Block drops are now controlled by loot tables
- Tables and pools accept functions
- New loot table entry types: Plantilla:Code.
- New loot table functions: Plantilla:Code.
- New loot table conditions: Plantilla:Code, and two special modifiers: Plantilla:Code.
- Integer values can now specify random number generator.
- constant, uniform (default), binomial.
- Optional type used to validate function usage.
- Plantilla:Code.
- Using function that references data not available in given context causes warning.
- Entity parameters in predicates: Plantilla:Code - allows access to projectiles etc.
- Renamed entity parameter in predicates from Plantilla:Code to Plantilla:Code.
- New conditions
- Plantilla:Code: joins conditions from parameter terms with "or".
- Plantilla:Code: check properties of block state, parameters:
- Plantilla:Code: id of block;test will fail if broken block doesn't match.
- Plantilla:Code: map of property:value pairs.
- Plantilla:Code: checks damage source.
- Same syntax as Plantilla:Code, but uses damage source predicate (see Plantilla:Code advancement trigger).
- Plantilla:Code: inverts condition from parameter term.
- Plantilla:Code: applies advancement location predicate, parameters:
- Plantilla:Code: predicate applied to location, uses same structure as advancements.
- Plantilla:Code: checks tool (only available for block breaking and fishing). Parameters are:
- Plantilla:Code: predicate applied to item, uses same structure as advancements.
- Plantilla:Code: returns true with 1/explosion radius probability.
- Plantilla:Code: passes with probability picked from table, indexed by enchantment level. Parameters are:
- Plantilla:Code: id of enchantment.
- Plantilla:Code: list of probabilities for enchantment level, indexed from 0.
- Plantilla:Code with these parameters:
- Plantilla:Code - optional boolean.
- Plantilla:Code - optional boolean.
- New entries
- alternatives: Tests conditions of child entries and executes first that can run, has no weight or quality, but may have conditions.
- dynamic
- Gets block specific drops.
- Plantilla:Code: block entity contents.
- Plantilla:Code: for banners and player skulls.
- Gets block specific drops.
- Plantilla:Code: Executes child entries when own conditions pass, has no weight or quality.
- Plantilla:Code: Executes child entries until first one that can't run due to conditions, has no weight or quality, but may have conditions.
- Plantilla:Code: adds contents of item tag;fields:
- Plantilla:Code: id of tag.
- Plantilla:Code: if false, entry will return all contents of tag, otherwise entry will behave as multiple item entries (all with same weight and quality).
- New functions
- Plantilla:Code: applies one of predefined bonus formulas.
- Common fields:
- Plantilla:Code: id for enchantment level used for calculation.
- Plantilla:Code: type of used bonus formula.
- Plantilla:Code: values required for formula (depend on type).
- Formulas based on existing fortune bonuses.
- Formula Plantilla:Code, parameters are:
- Plantilla:Code : float
- Plantilla:Code : int
- Adds random value using binomial distribution with n <- level + extraRounds and p <- probabilty.
- Formula Plantilla:Code, parameters are:
- Plantilla:Code
- Adds random value using uniform distribution from 0 to Plantilla:Code *Plantilla:Code.
- Formula Plantilla:Code, no parameters.
- Applies formula count *(max(0, random(0..1) - 1) + 1).
- Common fields:
- Plantilla:Code
- Copies display name from block entity to item (see enchanting table behavior).
- Plantilla:Code.
- Copies NBT from source to item tags.
- Parameters:
- Plantilla:Code: can be Plantilla:Code.
- Plantilla:Code
- List of copy operations:
- Plantilla:Code: source path (same as
/data
). - Plantilla:Code: target path.
- Plantilla:Code: Plantilla:Code, Plantilla:Code (for lists), or Plantilla:Code; for compound tags.
- Plantilla:Code: source path (same as
- List of copy operations:
- Plantilla:Code: source of profile (will do nothing if it's not a player).
- Plantilla:Code
- Applies flat chance (equal to 1/explosion radius) for every item to be destroyed (items in stack are processed separately).
- Plantilla:Code, parameters are:
- Plantilla:Code
- Plantilla:Code - optional
- Plantilla:Code - optional
- Limits count of every item stack to range.
- Plantilla:Code
- Plantilla:Code, parameters:
- entries list of entries (same as in pool).
- Populates Plantilla:Code with items from entries.
- Plantilla:Code, parameters are:
- Plantilla:Code: id of loot table.
- Plantilla:Code: seed; if omitted or 0, Plantilla:Code will not be set.
- Sets Plantilla:Code tags.
- Plantilla:Code
- Added new parameter Plantilla:Cd (same values as Plantilla:Cd condition). If present, the name will be resolved with that entity (which allows using selector and score components).
- Plantilla:Code
- Copies player profile info to player head item.
- Parameters:
- Plantilla:Cd – source of profile (same values as Plantilla:Cd condition, will do nothing if it's not player).
- Plantilla:Cd
- Adds or replaces lore lines.
- Parameters:
- Plantilla:Code – list of lines (in chat component format) to be added.
- Plantilla:Code – if true, previous lore is erased.
- Plantilla:Code – if present, name will be resolved with selected entity (same values as Plantilla:Code condition).
- Plantilla:Code: applies one of predefined bonus formulas.
- JSON text components
- Block variant Plantilla:Code, where Plantilla:Code field uses same format as
/setblock
. - Entity variant Plantilla:Code, where Plantilla:Code field uses same format as
/kill
. - Additionaly, if field Plantilla:Code is present and set to Plantilla:Code, contents of selected tags will be interpreted as chat components.
- Works same as selector components:
- If there are no elements, returns empty string.
- If there are multiple elements, merges them with Plantilla:Code.
- NBT paths
- Can now return multiple values.
- When used as target, modification will be applied to every element.
- When setting location and no elements are found, new matching element will be created:
- Add Plantilla:Code to match objects in list that have matching fields.
- Add Plantilla:Code to match objects.
- Selects 0 or 1 element, mostly as safeguard against mismatched entries.
- Allows negative indices as Plantilla:Code to index elements in reverse from end.
- Add Plantilla:Code to select all elements from list.
- Villager NBT
-
VillagerData: Information about the villager's profession.
- level: The current level of this villager's trading options ( Plantilla:Code ) and at the same time its displayed badge ( capped at Plantilla:Code )
- profession: Namespaced ID value.
- type: Namespaced ID value.
-
VillagerData: Information about the villager's profession.
- World generator registries.
- Most of the biome related features now have a registry and their configuration can be serialized.
- Added a feature registry.
- Added a registry for decorators.
- Added a registry for carvers.
- Added a registry for surface builders.
- Zombie Villager NBT
- Profession: The ID of the texture used for this zombie-villager.
- VillagerData: Information about the villager's profession.
- Offers: Copied from converted villager.
- Other
/execute execute if unless data <block or entity> <path> <y> <z> [<command>|detect]
- Returns count of matched elements when used as command.
- Continues on non-zero(if) or zero(unless) count when used as part of command.
- Item frame contents can now be modified with
/replaceitem
. /data modify <block or entity> <path> <operation> <source>
.- Applies an operation to selected fields.
- Operations
- Are set on all types.
- Are inserted before index, insert after index, prepend, append on lists.
- Merge on objects.
- Sources
- from Plantilla:Code to copy a value from an existing tag.
- value Plantilla:Code.
- Added entity type tags.
- Work like other tags, stored in Plantilla:Code.
- The type field in @ selectors now accepts entity type tags.
/locate
- Can locate pillager outposts.
- Can locate the new villages, using the Plantilla:Cd parameter.
- Changing item models based on item NBT.
- New item model property: Plantilla:Code, backed directly by Plantilla:Code integer NBT field.
General
- Advancements
- "How Did We Get Here?" now requires
saturation and
blindness as these effects can now be obtained through suspicious stew. - "The Parrots and the Bats" and "Best Friends Forever"
- "Two by Two"
- Requirements have been changed from ocelots to cats.
- Now requires pandas.
- Crafting
- Recipes for combining damaged items have been removed; these are now done using the grindstone.
- Credits
- Updated the credits list.
- Debug screen
- Pressing Alt+F3 shows a server-side ticks-per-second chart in singleplayer.
- Added Plantilla:Code tick times to Alt+F3 charts to help find stutters.
- Dedicated servers
- server.properties
- Plantilla:Cd and Plantilla:Cd settings now accept string names; integer values are still allowed as legacy option.
- Server will now exit faster if Plantilla:Cd is not set.
- Command line
- Added new option Plantilla:Cd.
- Added new command line option Plantilla:Cd.
- Initializes Plantilla:Cd with defaults, then exits.
- Main menu
- Updated panorama background to show the new village structures.
- Pause screen
- Added "Give Feedback" and "Report Bugs" buttons.
- Technical
- Added support for directional opacity of blocks (used by slabs, stairs, snow, farmland, grass paths, extended pistons (base and head), End portal frames, and enchanting tables)
- Textures
- All textures have been updated.
- New consistent set of block, item, mob, effect, GUI, etc. textures made by Jasper Boerstra.
- Old textures are offered as a resource pack called “Programmer Art”.
- Video settings
- 'Use VBOs' toggle removed. Now always enabled.[4]
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